Ortadoğulular Kolejlerinin önemli ayrıcalıklarından olan bu merkez; öğrencilerimizin araştırma, geliştirme, uygulama ve yeni keşifler yapma yeteneklerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. GİMER birimi altında; “STEAM&MAKER”, Öğrenci Kulüpleri” ve “Sanat-Spor” çalışmaları yer almaktadır. Ortadoğulular Kolejinde her öğrenci, öğretmen, çalışan ve velinin fikir ve önerilerine çok önem verilir. Okulumuzdaki STEAM Koordinatörlüğünün bir görevi de okulda oluşan tüm fikirleri ‘Kuluçka Merkezinde’ bir araya getirir. Elde edilen tüm fikir, öneri ve görüşler AR-GE yapılmak suretiyle değerlendirmeye alınır. İlerlenmesine karar verilen bu fikirler artık hayata geçirilen ve uygulanan/tasarlanan projeler haline gelir. GİMER’in inovasyon merkezi olması ve yeniliklere öncü olması okulumuzun en önemli farklarından birisidir.
Ortadoğulular Eğitim Kurumları Steam&Maker Anlayışı
Ortadoğulular Kolejleri, klasik anlamda uygulanmakta olan “STEM” eğitiminin dışında ve daha kapsamlı olarak “STEAM&MAKER” eğitimini uygulamaktadır. Yani; klasik yapıda bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik bilimlerinin ortak üretimlerine dayanan STEM’e ek olarak sanatı da (burada “Art” kelimesi ile ifade ediliyor) tüm üretim süreçlerine dâhil etmekteyiz.
Ortadoğulular’da Atölye Anlayışı
Elinizdeki bu Kılavuz, Ortadoğulular GİMER Eğitim Programı’nın, tasarım beceri atölyeleri uygulamalarına yönelik hazırlanmıştır. Tasarım ve beceri uygulamalarının ana merkezi atölyelerdir. Her atölyenin amaca uygun projelendirilmesi ve donatılması gerekmektedir. Atölye eğitiminde en önemli unsur, atölye öğretmenlerinin gerekli meslekî bilgi ve deneyime sahip olmalarıdır.