Veli Akademisinin Amacı
Veli Akademisi, Ortadoğulular Eğitim Kurumlarının rehberlik modelini velilerimize en iyi şekilde yansıtarak, onların da eğitim sürecine aktif katılımlarını sağlamak amacıyla oluşturulmuştur. Bu akademi, velilerimizin öğrencilerimizin akademik, psikolojik, sosyolojik ve beceri temelli gelişimlerini desteklemelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Veli Akademisi ile amacımız, velilerin bilinçli ve bilgili birer rehber olmalarını sağlamak, aile-okul iş birliğini güçlendirerek öğrencilerimizin başarılarını artırmaktır. Veli Akademisinin 4 temel prensibi vardır;
1-Bilgilendirme
Veli Akademisi, velilerimize öğrencilerimizin eğitim süreci ve rehberlik modelimiz hakkında detaylı bilgi sağlar. Akademik rehberlik kapsamında, velilerimize öğrencilerimizin ders başarısını artıracak yöntemler hakkında bilgi verilir. Psikolojik rehberlikte, öğrencilerimizin psikolojik olarak nasıl destekleneceği ve sağlıklı bir psikolojik gelişim için neler yapılabileceği anlatılır. Sosyolojik rehberlikte, insan iletişimi ve sosyal aktivitelerin önemi vurgulanarak, öğrencilerin sosyalleşme süreçlerine nasıl katkıda bulunabilecekleri açıklanır. Beceri temelli rehberlikte ise, öğrencilerin yaratma bilinci ve beceri kazanmaları için yapılacak çalışmaların detayları paylaşılır.
2-Bilinçlendirme
Veli Akademisi, velilerimizin eğitim sürecine bilinçli bir şekilde katılımını sağlamak amacıyla düzenli seminerler, atölye çalışmaları ve bilgilendirme toplantıları düzenler. Bu etkinlikler, velilerin çocuklarının eğitim sürecini daha yakından tanımalarını ve kendi rollerini daha iyi anlamalarını sağlar. Akademik rehberlikte veliler, çocuklarının ders çalışma alışkanlıklarını nasıl geliştirebileceklerini ve evde destekleyici bir öğrenme ortamı nasıl oluşturabileceklerini öğrenirler. Psikolojik rehberlikte, çocuklarının duygusal ve zihinsel sağlıklarını desteklemek için gerekli bilgi ve becerileri kazanırlar. Sosyolojik rehberlikte, çocuklarının sosyal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak stratejiler hakkında bilgi sahibi olurlar. Beceri temelli rehberlikte ise, çocuklarının yaratıcı ve üretken bireyler olmaları için neler yapabileceklerini öğrenirler.
3-Farkındalık Oluşturma
Veli Akademisi, velilerde çocuklarının eğitim süreci ve rehberlik ihtiyaçları konusunda farkındalık oluşturmayı hedefler. Bu kapsamda, velilerimize çocuklarının akademik, psikolojik, sosyolojik ve beceri temelli ihtiyaçlarını daha iyi anlayabilmeleri için çeşitli farkındalık çalışmaları sunulur. Akademik rehberlikte, velilerin çocuklarının ders başarısını etkileyen faktörler hakkında farkındalık kazanmaları sağlanır. Psikolojik rehberlikte, çocuklarının duygusal ve zihinsel ihtiyaçlarını nasıl tanıyacakları ve bu ihtiyaçlara nasıl cevap verecekleri anlatılır. Sosyolojik rehberlikte, çocuklarının sosyal becerilerinin gelişimi ve toplumsal katılımın önemi vurgulanır. Beceri temelli rehberlikte ise, çocuklarının yaratıcı ve üretken yönlerini nasıl destekleyecekleri konusunda veliler bilinçlendirilir.
4-Geri Besleme
Veli Akademisi, velilerin çocuklarının eğitim sürecine dair geri bildirimlerini almak ve bu geri bildirimleri değerlendirmek amacıyla çeşitli mekanizmalar oluşturur. Veliler, çocuklarının akademik, psikolojik, sosyolojik ve beceri temelli gelişimleri hakkında geri bildirimlerini düzenli olarak paylaşabilirler. Akademik rehberlikte, velilerin çocuklarının ders başarısı ve öğrenme süreçleri hakkındaki geri bildirimleri alınır ve değerlendirilir. Psikolojik rehberlikte, çocuklarının duygusal ve zihinsel gelişimleri hakkında velilerin görüşleri önemsenir. Sosyolojik rehberlikte, çocuklarının sosyal becerileri ve sosyal ortamlardaki davranışları hakkında velilerin gözlemleri dikkate alınır. Beceri temelli rehberlikte ise, çocuklarının yaratıcı ve üretken yönleri hakkında velilerin geri bildirimleri değerlendirilir. Bu geri bildirimler doğrultusunda, rehberlik modelimiz sürekli olarak geliştirilir ve iyileştirilir.
Bu dört temel prensip Veli Akademisi’nin önemini ve velilere sunulan hizmetleri açıkça ortaya koyarak, velilerin çocuklarının eğitim sürecine aktif ve bilinçli bir şekilde katılmalarını sağlamaktadır.
Ortadoğulular Veli Akademisinin (Yansı Modeli) Temel Amaç Ve Hedefleri
- Okul-veli / okul-veli-öğrenci / anne-baba-çocuk / arasında iletişim ve iş birliğinin güçlendirilmesi.
- Çocuğun eğitim-öğretim ve gelişim süreçleriyle ilgili olarak velilerin bilgilendirilmesi.
- Anne-babaların çocuklarını her yaş dönemde ve her yönüyle tanıyabilmelerine katkı sağlanması.
- Örnek anne-baba kavramının somut hale getirilmesi.
- Geleceğimizin teminatı olan çocuklarımızın toplumsal değerlere, yasalara, insana, insanlığa, çevreye saygılı, görev ve sorumluluklarının bilincinde bireyler olarak yetişmeleri için ailelerin bilinçlendirilmesi.
- Anne-baba ve çocuk arasında karşılaşılan sorunlar, yaşanan çatışmalar ve bunların çözümleri konusunda velilerin bilgilendirilmesi.
- Okullarda yaşanan disiplin olaylarının ve istenmeyen davranışların en aza indirgenmesi.
- Öğrencinin okul ve sosyal hayat başarılarının artırılmasına katkı sağlanması.
Ortadoğulular Veli Akademisi (Yansı Modeli) Gerekçesi
Aile, çocukların yaşamla ilgili ilk deneyimlerini kazandıkları, kendilerine güven duygularını geliştirdikleri, sosyalleşmeyi ve topluma uygun tutum ve davranışlar sergilemeyi öğrendikleri ortamdır. Çocuklar bu ortamda kendilerini okul hayatına hazırlayacak beceri ve yeteneklerini geliştirme fırsatı da bulmaktadırlar (H. Gözde Ertürk Kara [Dr. Öğretim Üyesi], 2017). Aile içerisinde anne-baba rolünü üstlenmek, çok fazla sorumluluk isteyen, bilgi ve beceri edinmeyi ve birçok konuda fedakârlıklar yapmayı gerektiren bir durumdur. Anne-baba adaylarının çocuk sahibi olmadan önce, buna hazır olup olmadıklarına karar vermeleri ve eksik oldukları konularda bilgi edinmeleri gerekmektedir. Çocuk sahibi olduktan sonra ise, toplumsal sistemde yer alabilecek yeterlilikte bireyler yetiştirme sorumluluğunun bilincinde birer anne-baba olmaya çalışmaları önemlidir. Çocukların olumlu kişilik özellikleri geliştirmelerinde ve tüm gelişim alanlarının desteklenmesinde, anne-babaların çocuklarına karşı tutumlarının önemli bir etkisi olduğu unutulmamalıdır (Mehmet Özyürek [Prof. Dr.], 2017).